Omnikanal-markedsføring

Omnikanal-markedsføring er når en bedrift er til stede på tvers av flere markedsføringskanaler som er koblet til hverandre.

omni one brick

Hva er omnikanal-markedsføring?

Omnikanal-markedsføring er når en bedrift er til stede på tvers av flere markedsføringskanaler som er koblet til hverandre. Slike kanaler kan omfatte en nettside, en app, sosiale medier, e-post, SMS, en fysisk butikk osv.
La oss eksemplifisere:
Du går inn på en nettside for å se på en sykkel. Du kjøper den ikke, men senere ser du et tilbud på den samme sykkelen på sosiale medier eller en nettavis der du får tilbud om en rabatt. Du klikker på siden, bestiller sykkelen og går til en fysisk butikk for å hente dem. Dette er et godt eksempel omnikanal-markedsføring er med på kundens kjøpsreise.

Omnikanal-markedsføring + AI

OmniOne sin styrke er at vi har koblet Omnikanal-markedsføring med AI er en forkortelse for Artificial Intelligence – eller kunstig intelligens. Dette er en teknologi vi i vår sammenheng bruker til optimalisering av markedskampanjer. Gjennom store mengder data fra mange tusen markedskampanjer for alle tenkelige bransjer i flere land bruker vi maskinlæring og algoritmer til å optimalisere kampanjer etter kampanjens formål. Alt skjer i nå-tid og kan følges “live” i oversiktlige kampanjerapporter.

Samarbeidspartner

Omnione har et strategisk samarbeid med Nexta i Norge. Det danske selskapet leverer vår teknologiske løsning og er et av Europas ledende selskaper innen Omnichannel markedsføring. 

Vi tilbyr den første AI-drevne salgs- og markedsplattformen i Norge. Vår løsning bygger på Dansk teknologi, og heter OmniAD.