Omnikanal-markedsføring

Omnichannel-markedsføring er når en bedrift er til stede på tvers av flere markedsføringskanaler som er samkjørt for å bygge en komplett kundereise.

omni one brick

Hva er omnikanal-markedsføring?

Omnikanal-markedsføring er når en bedrift er til stede på tvers av flere markedsføringskanaler som er koblet til hverandre. Slike kanaler kan omfatte en nettside, en app, sosiale medier, e-post, SMS, en fysisk butikk osv. Målet er å lage en salgstrakt som gir effekt i hele kundereisen. 
Analyser viser at synlighet på tvers av flere kanaler har 75 % bedre effekt, i forhold til å være på en annonsekanal.
La oss eksemplifisere:
Du går inn på en nettside for å se på en sykkel. Du kjøper den ikke, men senere ser du et tilbud på den samme sykkelen på sosiale medier eller en nettavis der du får tilbud om en rabatt. Du klikker på siden, bestiller sykkelen og går til en fysisk butikk for å hente dem. Dette er et godt eksempel omnikanal-markedsføring er med på kundens kjøpsreise.

Omnikanal-markedsføring + AI

I OmniOne har vi koblet Omnikanal-markedsføring med AI (Artificial Intelligence – eller kunstig intelligens). Dette er en teknologi vi i vår sammenheng bruker til optimalisering av markedskampanjer. Gjennom store mengder data fra mange tusen markedskampanjer for alle tenkelige bransjer i flere land bruker vi maskinlæring og algoritmer til å optimalisere kampanjer etter kampanjens formål. Alt skjer i nå-tid og kan følges “live” i oversiktlige kampanjerapporter.

Samarbeidspartner

OmniOne har et strategisk samarbeid med Nexta i Norge. Det danske selskapet leverer vår teknologiske løsning og er et av Europas ledende selskaper innen Omnichannel markedsføring.

Vi tilbyr den første AI-drevne salgs- og markedsplattformen i Norge. Vår løsning bygger på Dansk teknologi, og heter OmniAD.