Digital synlighet har en begynnelse:
Det første og viktigste av alt er din hjemmeside. Når den er på plass kan vi skape suksess sammen!
Det er mange måter å gjøre en bedrift synlig digitalt, men ett sted er det viktigste startpunktet for en digital virkelighet – din egen hjemmeside. Den er basisen for det meste av Digital Markedsføring.
Egen nettside
En nettside er etter vår mening den viktigste faktoren i alle bedrifters digitale synlighet. Den kan brukes til å gi kundene informasjon om bedriften, produktene og tjenestene som tilbys, og den kan også brukes til å selge produkter eller tjenester direkte. På hjemmesiden er det viktig at man har både gode funksjoner, relevante søkeord, rask lastetid, indekseringer og et gjennomtenkt design. I OmniOne hjelper vi våre kunder med å sette opp effektive nettsider med funksjoner som gir synlighet og økt salg.
Søkemotoroptimalisering
Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å optimalisere nettsiden for å bli funnet på søkemotorer som Google. Dette kan gjøres ved å bruke relevante søkeord i teksten, titler, bildetekster, ha beskrivende filnavner på bilder med mer på nettsiden.
Sosiale Medier
Ta kontroll og bruk sosiale medier effektivt. Sosiale medier som Facebook, Instagram, Twitter og LinkedIn kan være en effektiv måte å nå ut til kunder på. Det er viktig å være aktiv og engasjere seg med følgerne, ved å poste interessant innhold og svare på kommentarer og meldinger. Ved riktig bruk kan man gjøre veldig effektive reklamekampanjer på disse kanalene. Uansett bør du ta kontroll på dine kanaler og det kan vi hjelpe dere med.
Annonsering
Betalte annonser på Google og sosiale medier er en effektiv måte å nå ut til potensielle kunder på. Det er viktig å bruke relevante søkeord og målrette annonsene mot riktig publikum. På disse kanalene er mottakerne ofte i et mer engasjert modus, slik at man for eksempel får mange klikk.
Nettaviser
Markedsføring i nettaviser er smart hvis man vil nå ut til mange raskt. Man kan gjøre målrettet annonsering med stor kontekstuell verdi fordi nettaviser ofte har inngående kunnskap om leserne sine, som kan hjelpe annonsører å målrette annonsene sine mot spesifikke demografier, interesser og atferdsmønstre. Budskapet ditt har bred rekkevidde og når ut til et stort publikum på kort tid, og gir annonsørene en mulighet til å nå ut til et bredt spekter av lesere og potensielle kunder.
Vi anbefaler nettaviser om man vil ha stor rekkevidde, bygge kjennskap til egen merkevare og tiltrekke seg kunder som ikke er i aktivt søk etter dine tjenester eller produkter.
Direkte markedsføring
En direkte markedsføring mot kunder er E-postmarkedsføring. Dette er en effektiv måte å nå ut til eksisterende kunder. Det er viktig å tilby interessant innhold og merverdi og ikke spamme kundene med for mange e-poster.
Blogg
En blogg kan øke synligheten og drive trafikk til nettsiden. Det er viktig å skrive interessant og relevant innhold og dele det på sosiale medier og andre relevante kanaler. Dette vil også være effektivt for å få synlighet på søkemotorer.