Med Leadsgeneratoren skaffer du emailadresser på potensielle kunder. Med nyhetsbrev pleier du relasjonen og bygger tillit. Slik blir potensielle kunder dine beste kunde.
Med nyhetsbrev vil du oppdage at du får umiddelbar respons fra potensielle kunder, og ingen kanaler lar deg markedsføre dine tjenester mer direkte og målrettet.
Vil du vite mer?
Leadgenerator
I markedsføringsverden er det svært vanlig å be kundene å gå «all inn» med en gang. Kjøp nå. Bestill her. Book nå. Vi kaller det «call to actions» – og legger de inn på nettsidene der ønsker en handling. På nettbutikker med konkrete produkter er det effektivt. For de som selger tjenester eller komplekse produkter er dette en dårlig løsning. De aller fleste som er potensielle kunder trykker nemlig aldri.
Her er en Leadgenerator en god løsning. Den gir kundene noe av verdi, uten at de må forplikte seg i et kjøp. I stedet ber man om en epostadresse eller et telefonnummer i bytte mot for eksempel en demo, råd, tips eller tester.
Har kunden gitt deg dette, vet du at kunden er interessert i deg – og du kan fortsette å pleie kunden med nyhetsbrev som gir merverdi, bygger tillit og forsterker behov.
Nyhetsbrev
I en omnikanal markedsplan er Nyhetsbrev uten tvil den mest effektive kanalen, men også den mest forsømte markedsføringsmuligheten for de fleste bedrifter.
Her treffer du direkte inn i hverdagen til kundene, og alle vet at en gjenkjøpende kunde er de mest lønnsomme. Derfor er det også den kundegruppen det er viktigst å holde varm og fornøyd med innhold som gir merverdi. Her er et eksempel.
Det som holder mange bedrifter på defensiven i forhold til å bruke nyhetsbrev, er at man tenker at man ikke har nok eposter eller at man ikke er trygg på hvordan man lager effektive nyhetsbrev kampanjer. Dette er en kjernekompetanse vi bistår kunder med.
Men for å lykkes må man bygge epostlister
Epostlister
Alle de store tech gigantene som Google, Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn eller TikTok, kan enten endre sine retningslinjer for markedsføring eller forsvinne over natten.
Har du satset alt du har på disse kanalene kan du stå robbet tilbake.
En epostliste over eksisterende kunder og nye leads eier imidlertid du selv og her har du kontrollen. Derfor bør du bygge epostlister aktivt hver dag – og utnytte dem med gode verdiskapende nyhetsbrev. Det er din mest effektive og målrettede markedskanal.
Snakk med oss om Leadgenerator, nyhetsbrev og epostlister. Gjort riktig er du garantert effekt!