Strategi, Nytt navn, logo og nettside
Prefabpartner er en av de mest spennende leverandørene av komplette råbygg i regionen. Selskapet ble etablert i 2022 og har siden vokst fra 5,8 mill i omsetning til over 70 millioner (2024).
I en solid vekstfase der håndtverk og prosjekter som skulle leveres, hadde alt annet blitt satt på pause.
Det første som skulle etableres var en egen hjemmeside.
Men i prosessen med den dukket det opp flere strategiske valg som ledet til en beslutning om å skifte navn og dermed logo med tilhørende reprofilering av alt fra arbeidsklær til biler og skilter.
Selskapet hadde fått oppdrag over hele landet og slet med navnelikhet til andre aktører både i og utenfor egen bransje – og noen av disse hadde en historie som Prefabpartner ikke ville identifiseres med.
Nå ønsket dem et navn som skilte dem ut men tydelig identifiserte selskapets kjernefokus.
Etter en strategi og idefase landet vi på navnet Prefabpartner.
Dermed startet utviklingen av:
- Logo – som skulle skille dem ut, samtidig som den gav tydelig assosiasjon til deres fagfelt.
- Ny nettside – prefab-partner.no – med et rent design, et profesjonell og soild uttrykk med en tydelig bransje identitet, samtidig som den også skulle skille seg ut i forhold til konkurrenters nettsider.
- Den nye nettsiden er søkeord optimalisert for søkemotorer og vi står for drift og vedlikehold.

Vi kom til OmniOne med mange store utfordringer. Vi trengte en sparringspartner på flere viktige valg og noen som kunne lede oss trygt i prosessen med navnevalg, ny identitet, re-profilering og nettsider.
OmniOne veiledet oss trygt gjennom prosessen til et resultat vi er stolte av.
– Vidar Miljeteig, daglig leder og eier av Prefabpartner AS



