Med Leadsgeneratoren skaffer du e-mailadresser til potensielle kunder. Med nyhetsbrev pleier du relasjonen og bygger tillit. Slik blir potensielle kunder dine beste kunde.
Med nyhetsbrev vil du oppdage at du får umiddelbar respons fra potensielle kunder, og ingen kanaler lar deg markedsføre dine tjenester mer direkte og målrettet.
Vil du vite mer?
Leadgenerator
I markedsføringsverden er det svært vanlig å be kundene å gå «all inn» med en gang. Kjøp nå. Bestill her. Book nå. Vi kaller dette «call to actions» – og de legges inn på nettsiden hvor en ønsker at det gjøres en handling. På nettbutikker med konkrete produkter er det effektivt, men for de som selger tjenester eller komplekse produkter er dette en dårlig løsning. De aller fleste som er potensielle kunder trykker nemlig aldri.
Her er en Leadgenerator en god løsning. Den gir kundene noe av verdi, uten at de må forplikte seg til et kjøp. I stedet ber man om en e-postadresse eller et telefonnummer i bytte mot for eksempel en demo, råd, tips eller tester.
Har kunden gitt deg dette, vet du at kunden er interessert i deg – og du kan fortsette å pleie kunden med nyhetsbrev som gir merverdi, bygger tillit og forsterker behovene de har.
Nyhetsbrev
I en omnikanal markedsplan er Nyhetsbrev uten tvil den mest effektive kanalen. Samtidig er det også den mest forsømte markedsføringsmuligheten for de fleste bedrifter.
Her treffer du direkte inn i hverdagen til kundene, og alle vet at en gjenkjøpende kunde er de mest lønnsomme. Derfor er det også den kundegruppen det er viktigst å holde varm og fornøyd med innhold som gir merverdi. Her er et eksempel.
Det som holder mange bedrifter på defensiven i forhold til å bruke nyhetsbrev, er at man tenker at man ikke har nok e-poster eller at man ikke er trygg på hvordan man lager effektive nyhetsbrev kampanjer. Dette er en kjernekompetanse vi bistår kunder med.
Men for å lykkes må man bygge e-postlister.
Epostlister
Alle de store tech gigantene som Google, Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn og TikTok, kan enten endre retningslinjene for markedsføring eller forsvinne over natten.
Har du satset alt du har på disse kanalene kan du stå robbet tilbake.
En e-postliste over eksisterende kunder og nye leads eier du imidlertid selv, som betyr at det er du som har kontrollen. Derfor bør du bygge e-postlister aktivt hver dag – og utnytte dem med gode verdiskapende nyhetsbrev. Det er din mest effektive og målrettede markedskanal.
Snakk med oss om Leadgenerator, nyhetsbrev og epostlister. Gjort riktig er du garantert effekt!