I dag skal markedsføringen oppleves personlig.

Omnikanal markedsføring lar bedrifter møte kundene der de er, på flere plattformer, og skaper en helhetlig, personlig og relevant opplevelse som bygger sterkere relasjoner.

Sømløs kundeopplevelse på tvers av plattformer

Omnikanal markedsføring sørger for at kundene får en helhetlig opplevelse, enten de handler på nett, i en app, eller i fysisk butikk.

Økt kundelojalitet og gjenkjøp

Når kundene opplever en sammenhengende og tilpasset kundereise, er det mer sannsynlig at de kommer tilbake og bygger en sterk relasjon til merkevaren din. Her jobber vi med vårt innholdsteam i omniviral.no

Bedre innsikt i kundeadferd

Omnikanal tilnærmingen gir verdifull innsikt ved å samle data fra flere berøringspunkter. Dette gjør det enklere å forstå kundenes behov og optimalisere markedsføringen.

Personalisering som skaper relevans

Ved å samle data fra flere kanaler kan du tilpasse kommunikasjon og tilbud til hver enkelt kunde, noe som gjør opplevelsen mer personlig og engasjerende.

Høyere konverteringsrate

Når kundene får en konsistent og relevant opplevelse på tvers av kanaler, reduserer det friksjon og øker sannsynligheten for at de fullfører kjøp.

Sterkere merkevareopplevelse

En godt samkjørt omnikanal strategi styrker merkevarens identitet og gir kundene et positivt og enhetlig inntrykk, uansett hvor de møter bedriften din.

75 % bedre effekt med Omnikanal tilstedeværelse

Omnikanal-markedsføring er når en bedrift er til stede med et samkjørt budskap på tvers av flere samkjørte markedsføringskanaler. Slike kanaler kan omfatte en nettside, en app, sosiale medier, e-post, SMS, kampanjer i Sosiale medier eller nettaviser eller skjermer i en fysisk butikk osv. Målet er å lage en salgstrakt som gir treffpunkter gjennom hele kundereisen. 

Analyser viser at synlighet på tvers av flere kanaler har 75 % bedre effekt, i forhold til å være på en annonsekanal.

La oss eksemplifisere:
Du går inn på en nettside for å se på en sykkel. Du kjøper den ikke, men senere ser du et tilbud på den samme sykkelen på sosiale medier eller en nettavis der du får tilbud om en rabatt.

Du klikker på siden, bestiller sykkelen og går til en fysisk butikk for å hente dem.

Inne i butikken blir du tilbudt tilbehør utstyr for sykkelen, som øker verdien av salget.

Dette er et godt eksempel der omnikanal-markedsføring maksimerer kundens kjøpsreise.

Vil du vite mer?

Fyll ut skjemaet for å motta mer informasjon!

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Det er ikke vanskelig når du har en samarbeidspartner.

Du tenker kanskje at dette høres komplisert ut. Det er mange kanaler å holde styr på og mye tid som må brukes på å skape relevant innhold. 

Det er her vi i OmniOne kommer inn i bildet. Vi har teknologien, kunnskapen om godt innhold og den forretningskritiske forståelsen til å gi maksimere dine kunders reise til å bli et hot leads (varm kundemulighet) eller et faktisk kjøp i nettbutikken. 

Her er noen fordeler med å velge et samarbeid med en ambisiøs partner:

Vi setter opp strategier, planer og innhold. Bistår i å fastsette budsjetter, måler effekt med markedsledende AI drevet verktøy og rapporterer fortløpende på resultater. 

 

Alle våre kunder eier alle strategier, planer og innhold som blir publisert.

Det betyr at om du vil gjøre noe selv så er det greit. Vi fordeler arbeidsoppgaver og samarbeider slik at vi oppnår en best mulig resultat. 

Slipp ubehagelige overraskelser. Vi leverer våre prosjekter basert på avtalte løsningsbeskrivelser. Det betyr at vi også avtaler faste priser på våre prosjekter.

Noen ganger skjer det en krise når du minst trenger det. For kunder som ønsker det avtaler vi support avtaler. Det betyr at vi er raskt tilgjengelig også utenfor åpningstider for å løse utfordringer. Dette er spesielt viktig for nettbutikker, bookingsystemer osv.

Kampanjer kan trenge endringer og oppdateringer underveis. Vi overvåker kontinuerlig og vedlikeholder og optimaliserer fortløpende.

Tre steg til løsning.

Tre steg til løsning.
01

Bli kjent

Vi er opptatt av hvilke utfordringer du vil løse for dine kunder. Klarer vi å hjelpe deg med å klargjøre budskap, målgrupper og kanalvalg, får du suksess.

02

Presentere løsning

Når vi har definert utfordringene du må løse for dine kunder kan vi utvikle en plan, ideforslag og et rammeverk for kampanjen.  Denne løsningen presenterer vi for deg i et tilbudsmøte.

03

Vi lager en avtale

Vi leverer løsningene vi er blitt enige om til avtalt pris og avtalt tid. Du trenger ikke engste deg for overraskelser underveis.

Omnikanal markedsføring + AI = Effekt

I OmniOne har vi koblet Omnikanal-markedsføring med AI (Artificial Intelligence – eller kunstig intelligens). Dette er en teknologi vi i vår sammenheng bruker til optimalisering av markedskampanjer.

Gjennom store mengder data fra mange tusen markedskampanjer for alle tenkelige bransjer i flere land bruker vi maskinlæring og algoritmer til å optimalisere kampanjer etter kampanjens formål. Alt skjer i nå-tid og kan følges “live” i oversiktlige kampanjerapporter.

Nyhetsbrev, epostliste, digital markedsføring
Nexta logo

Samarbeidspartner

OmniOne har et strategisk samarbeid med Nexta i Norge. Det danske selskapet leverer vår teknologiske løsning og er et av Europas ledende selskaper innen Omnichannel markedsføring. Sammen har vi en visjon om å gjøre digital markedsføring på tvers av kanaler enkelt.

Nexta har derfor utviklet en plattform der både Facebook, Instagram, Google søk og display og annonsebørsen Adform med eksempelvis alle norske nettaviser, er tilgjengelig for annonsører. Det siste nye er at også Retail Media network er koblet til. 

Denne løsningen har AI støtte for annonsebygging og evaluering, samt datadrevet optimalisering på de formålene som velges. Dette gjør plattformen til en perfekt styringspilot for omnikanal digital markedsføring.

Det koster ikke noe å ta en prat.

Kanskje er du en samtale unna å oppnå 75% bedre resultat på dine markedskampanjer. Vi elsker å jobbe med ambisiøse selskaper, som vil ha ambisiøse resultater. Hvis vi er en match kan vi skape en vinn-vinn.